Kādu mūziku izvēlēties sporta treniņiem?

By | June 22, 2017

Kā zināms, mūzika cilvēku var iespaidot ļoti spēcīgi. Tā var gan nomierināt, gan uzbudināt, gan palielināt koncentrēšanās spējas, gan arī ietekmēt daudzos citos veidos. Tieši tāpēc, mūzika tiek atskaņota darot dažādus darbus. Piemēram, nodarbojoties ar fiziskām aktivitātēm un sportu, mūzika daudziem ir neatņemama treniņa sastāvdaļa. Parasti cilvēki vienkārši izvēlas savu iemīļotāko mūziku un pie tās arī sporto, taču šāda taktika nav īsti pareiza. Šajā gadījumā ir jāpanāk, ka nevis mūziku ir vien patīkami klausīties, bet arī, lai tā dotu enerģiju, palīdzētu koncentrēties un, atkarībā no treniņa vaida, palīdzētu veikt fiziskās aktivitātes. Kāda tad ir treniņiem piemērota mūzika?

Fiziskie treniņi var būt ļoti dažādi, sākot no jogas un stiepšanās vingrinājumiem un beidzot ar spēka treniņiem. Saprotams, ka tik dažādām aktivitātēm piemērota būs atšķirīga mūzika, tāpēc apskatīsim kāda mūzika būtu vēlama dažāda veida fiziskajiem treniņiem. Piemēram, jau pieminētajai jogai un mierīgiem stiepšanās vingrinājumiem vai iesildīšanās procesam ir nepieciešam viegla, plūstoša mūzika, kas nomierina un ļauj stiepties līdzi dziesmas plūstošajai melodijai. Es ieteiktu, piemēram, grupas Instrumenti dziesmu Lēna Uguns.

Izturības treniņam mūzika ir ļoti svarīga. Pētījumi pierāda, ka pareiza mūzikas izvēle var palielināt izturību treniņa laikā pat par 15%. Tā kā izturības treniņiem ir augsta intensitāte, tiem ir piemērots ātrs, straujš ritms ar vismaz 115 sitieniem minūtē. Tiesa, ne visi vēlas kustēties līdz ar ritmu. Ja esat viens no šiem cilvēkiem, tad drīzāk derēs kāda uzmundrinoša dziesma, kuras mūzika un vārdi liek jums justies enerģijas pilnam. Es ieteiktu, piemēram, dziedātājas Aminatas dziesmu Fighter.

Spēka treniņiem un svarcelšanai gan būtu ieteicams klausīties mūziku ar diezgan izteiktu ritmu. Vēlams būtu klausīties dziesmas, kuru ritams ir ap 135 sitieniem minūtē. Šādas dziesmas palīdzēs koncentrēties un veikt mierīgas, ritmiskas, vienādas kustības. Spēka treniņam lieliski derēs, piemēram Gacho jeb Mesa jaunā dziesma Prāta rēbuss.

Kardiovaskulārajiem treniņiem, kā, piemēram, skriešanai vai braukšanai ar riteni arī pamatā derēs ritmiskas dziesmas, taču šajā gadījumā ir atšķirība tajā, kāda veida treniņu jūs vēlaties. Ja esat profesionāls skrējējs vai riteņbraucējs un vēlaties uztrenēties sacensībām, jums tiešām galvenais būs ritms, sitienu skaits utt. Paātrinot ritmu, arī skriet varēsiet ātrā. Ja skriešana jums ir vien atpūta un meditācija, tad vissvarīgākais ir, lai mūzika jums personīgi patiktu un radītu labu noskaņojumu. Protams, būtu tomēr ieteicams ritmu pieskaņot skriešanas tempam, jo lēna mūzika būs piemērota tikai lēnam, mierīgam skrējienam, bet ātra jau nopietnākam treniņam.

Pareiza mūzikas izvēle treniņa laikā jums var palīdzēt sasniegt arvien labākus rezultātus un daudz vairāk izbaudīt sportošanas procesu, tāpēc neignorējiet mūzikas nozīmi un veltiet laiku treniņu dziesmu saraksta izveidei. Mūzika tiešām spēj darīt brīnumus un ļauj cilvēkam darboties produktīvāk, tāpēc iesaistiet mūziku visā, ko dariet.