Cik mūziķis var nopelnīt?

By | December 15, 2015

bagatas zvaigznes

Mūzika ir viena no tām mākslas formām par kuru mēs interesējamies un kuru mēs izmantojam katru dienu un tieši tāpēc arī bieži vien sanāk aizdomāties par to, cik tad patiesībā mākslinieki nopelna un vai mūzikas bizness ir ienesīgs. Redzot plašsaziņas līdzekļos slavenus mūziķus ar pilnīgi jauniem auto, milzu mājām un zelta dārglietām uzreiz ir skaidrs, ka šie mākslinieki noteikti ir bagāti un šādā veidā tad viņi arī šo bagātību izrāda visiem saviem faniem. Bet šie bagātie mūziķi ir mazākumā un lielākā daļa mūzikas mākslinieku parasti nenopelna vai nu pilnīgi neko vai arī tiešām mazas naudas summas. Un tas ir tāpēc, ka mūzika pamatā ir balstīta uz popularitāti un jebkas, kas ir balstīts uz popularitāti nozīmē tikai to, ka būs daži populāri mākslinieki, kuri tad arī kļūs aizvien populārāki, bet jaunajiem māksliniekiem ir ļoti grūti izsisties jo ir lēnām jāveido savu klausītāju bāze un tā pamazām jāaudzē lai lēnām kļūtu aizvien slavenāks. Bet šis process ir ļoti lēns un kamēr mūziķim nav pietiekoši liels fanu pulks, tikmēr tad arī nebūs iespējams nopelnīt pietiekoši daudz naudas. Un pat tad, kad ir iegūti desmitiem tūkstošu fanu pat tad bieži vien ir grūti nopelnīt lielas naudas summas. Piemēram, straumēšanas servisā Spotify vidēji māksliniekiem par vienu dziesmu tiek maksāti 0.004 centi, kas nozīmē, ka ja tavas dziesmas klausītāji noklausās vienu miljonu reižu tad tu dabūsi tikai 4000 Eiro, kas ir vienkārši smieklīga naudas summa un padomājiet cik populāram māksliniekam ir jābūt, lai dabūtu miljonu savu dziesmu klausījumu. Tieši tāpēc arī lielākā daļa mākslinieku parasti paralēli savas mūzikas radīšanai nodarbojas arī ar citām papildus lietām, kas tad arī viņiem ienes patstāvīgus ienākumus, kamēr tiek vākti cilvēki un veidota mūzika, ar ko tad arī lēnām iegūti jauni un jauni fani.

Tie mūziķi, kuri ir spējuši iegūt pietiekoši lielu fanu pulku var sākt rīkot koncertus, kā arī izlaist savus albumus un tad šādā veidā pelna naudu. Piemēram, ka viena koncerta biļete ir 15 Eiro, bet koncertu apmeklē 5000 cilvēku tad tas nozīmē, ka nopelnīti tiks 75 tūkstoši Eiro, no kuriem norēķināta tiek maksa par skatuvi un arī par aprīkojumu, bet kopējā peļņa tik un tā ir daudz lielāka nekā no šiem miljoniem dziesmu klausījumu straumēšanas servisos. Un, ja, piemēram izdodas pārdot mūzikas disku 10 tūkstošiem cilvēku par 10 Eiro tad tie jau uzreiz ir 100 tūkstoši Eiro un tā jau ir pietiekoši liela naudas summa lai ar to varētu izdzīvot. Tāpēc arī mūziķi parasti daudz vairāk koncentrējas tieši uz šiem koncertiem un savām izlasēm, bet straumēšanas servisus un citas vietas, kur cilvēki var klausīties viņu mūziku izmanto, kā reklāmas materiālus, lai piesaistīti aizvien jaunus un jaunu klausītājus un fanus.